Sună-ne
Program
Luni-Vineri 16:00-20:00

Parodontologie

Boala parodontală este alături de caria dentară una dintre cele mai răspândite afecțiuni întâlnite în stomatologie. Aceasta constă în inflamația gingiilor și țesuturilor de susținere ale dintelui, cu atrofia (pierderea) gradată a înălțimii osului și acentuarea mobilității dintelui. În cazuri în care tratamentul întârzie, se ajunge la pierderea dinților. Primul semn vizibil este retracția gingivală. Când însă se produce acesta deja s-a pierdut o parte din osul care susține dintele.

În general, în ultimii ani se observă apariția boli parodontale la pacienți tineri în vârstă chiar și de 20 de ani. Cauzele acestei boli sunt multiple, având atât o componența genetică, cât și o componentă funcțională. Boala parodontală se poate stopa și menține mult timp într-o fază latentă. Primul pas constă în vizata la medicul stomatolog și un radiodiagnostic realizat pe o radiografie digitală (OPT digital).

Începând din acest moment urmează igienizarea profesională și tratametul propriu-zis care poate să meargă de la simple aplicații de soluții antibiotice și până la imobilizări dentare și chirurgie parodontală.

Netratarea bolii parodontale pe lângă pierderea unităților dentare cu complicațiile care derivă din aceasta afectează și starea de sănătate generală a organismului cu repercusiuni grave asupra acestuia.

La oră actuală nu se mai pierd dinți prin boala parodontală dacă pacientul se prezintă la medic în timp util și este supravegheat periodic de către stomatolog. Orice unitate dentară având mobilitate se poate imobiliza prin diverse mijloace asigurând atât estetică, cât și funcționalitate.

Pentru a realiza însă aceste tratamente este nevoie de experiență clinică practică și multe cunoștințe teoretice.